Vi har fått vetskap om att vissa har problem med låg hastighet för internet.
Efter att idag ha varit i kontakt med Ownit så kommer här information och tips.
Det finns i dagsläget ingen driftsstörning och via kabel så ska vi ha tillgång till utlovad hastighet.
Hastighet på 700-1000 gäller när du kopplar upp dig via kabel.
Vid wifi-uppkoppling blir hastigheten automatiskt lägre.
Vid problem behöver respektive lägenhetsinnehavare personligen kontakta Ownit som då kan gå in och kontrollerar respektive lägenhets enhet och uppkoppling.
Kontrollera din hastighet samt eventuella störningar
Driftstörning - se på Ownits hemsida.
Kolla hastigheten på ditt bredband:
Tips från Ownit som kan förbättra uppkoppling och hastighet
Starta om routern.
Fabriksåterställning av routern (om steg 1 inte hjälper)
Det finns ett litet hål bredvid uttagen på routern. Ta tex ett gem eller annan liten spets och tryck in i hålet och håll inne 10-15 sek tills dess att lamporna blinkar och startar om.
Obs! Att namn och lösenord då också återställs tillbaka till grundinställningar som står specificerade på baksidan av routern.
Om fabriksåterställning görs behöver TV övriga enheter kopplas till wifi på nytt med grundlösenordet på baksidan av routern.
Om problem kvarstår
Ring in till Ownit kundservice på telefon 08-525 073 00
(Du kan göra val att bli uppringd när det är din tur i kön)
Öppettider:
Må-fre 09-18
Lö-Sö 10-14
Comments